Jennifer naar Malawi

Aankomst

Nu ik deze blog schrijf is het 12:25 uur en ik ben nu al moe. Zoveel eerste indrukken! Ik dacht, laat ik meteen mijn eerste echte blog schrijven om mensen op de hoogte te houden. Als ik eenmaal aan het werk ben zal ik vast minder meemaken waarover ik kan schrijven. Dus wees niet bang als ik even niks meer laat horen via deze weg!

Ooit, lang, lang geleden (ja, zo voelt het nu al), nam ik 'afscheid' op Schiphol. Een vlucht van ruim 15 uur met een tussenstop van 5 uur op Nairobi. Vooral deze tussenstop voelde wel zwaar: Je hebt 's nachts in een vliegtuig gezeten, dus niet erg veel geslapen. Vervolgens stap je om 6:00 uur uit om tot 11:00 uur te wachten op je volgende vlucht (alleen).  Pff! Maar ik heb een plekje gevonden waar ik, knuffelend met mijn tas, af en toe weg kon vallen. Gister (woensdag 25 april) kwam ik dan om 13:00 uur aan op Lilongwe. Beide reizen hadden we weinig last van turbulentie en dergelijke, dus erg fijn. Bij het ophalen van mijn koffer bleek deze niet op Lilongwe aan te zijn gekomen. Dit betekent dat ik vandaag rond 14 uur maar eens ga bellen of ze mijn koffer al hebben en (hopelijk) een taxi richting het vliegtuig nemen om deze op te halen. Wordt vervolgd... Ik blij met mijn voorbereidingen: Met mijn andere koffer kon ik ook twee dagen overleven :). 

Na het invullen van een formulier voor mijn koffer werd ik opgewacht door een Malawiaanse mevrouw. Zij bracht mijn naar het huis. Ik slaap in een kamer met twee anderen, bovenin een stapelbed. Ik was verbaasd hoe groot de woonkamer was. Er werd verteld dat we vaak 's ochtends óf 's avonds stroom hebben, dus je meestal kan voorspellen of je 's avonds stroom hebt. Erg interessant haha. 

Ik blijk met nog 7 anderen in dit huis te zitten, vanaf volgende week 8. Een druk clubje, maar volgens mij allemaal wel leuke mensen. Tijdens mijn eerste avondmaaltijd ging het al over welk uitstapje we komend weekend gaan doen. Super leuk! Een wild life park in de buurt, met vooral zebra's, waar we kunnen fietsen en overnachten. Ik zeg doen!

Vandaag werd ik weer door de Malawiaanse mevrouw opgehaald. Ze liet mij zien hoe ik met het openbaar vervoer hier in Lilongwe op de markt kan komen. Denk bij openbaar vervoer aan: Fiets, tuktuk en mini busje. Deze heb ik dus allemaal gehad vanochtend. We hebben een rondje over de markt gelopen, een winkelcentrum gezien en boodschappen gedaan. Opvallend is dat de meeste mensen gewoon 'normale' kleding dragen. Ik had bijvoorbeeld veel meer vrouwen in lange jurken verwacht, maar zag ook veel spijkerbroeken. Ook heb ik het idee dat je hier in je eerste week verbrand, ondanks factor 50. Oei...

Vanavond gaan we uiteten (benieuwd!!) en morgen ga ik voor het eerst, met begeleiding, naar het project waar ik ga werken. Ik ben ontzettend benieuwd en heb er heel veel zin in. 

Ik denk dat ik nog even een dutje ga doen, voordat ik het vliegtuig bel. 

Doeidoei!

Reacties

Reacties

Ming

Superleuk jen!! Heel leuk om het te lezen. Lijkt het net alsof ik erbij ben

Femke aka Cor

Ooit, lang, lang geleden zaten wij op het terras hahaha! Klinkt nu al te gek jen (op je koffer na)! Doe de groetjes aan de zebra’s van het weekend!!! En als je er èèn spreekt, vraag dan of dat hij\zij nou witte of zwarte strepen heeft! Heeeeule fijne, toffe, geweldige, mooie tijd (met koffer)!!!

Annemieke en Miranda

Fijn dat de reis goed gegaan is ondanks het gedoe met je koffer! Voor mij(Miran) is het vliegen alleen herkenbaar. Leuk om je verslag te lezen. Zo te lezen komt het wel goed met jou daar. Veel plezier en succes. Maak er iets leuks van!!! Liefs ons

Opa

Wat een gedoe weer met je koffer, kan wel begrijpen dat je moei bent. zou maar effe rustig aandoen voor je op zebra's fotojacht gaat. Veel plezier

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Doingoood