Jennifer naar Malawi

Voorbereidingen

Het is begonnen!

Dat moment dat je in de auto zit (natuurlijk op de bijrijdersstoel), gebeld wordt en een GO krijgt om een vliegticket te kopen naar Malawi: "aaaaaaaaaaaaaaa".

Sinds dit mooie moment zit mijn hoofd vooral vol met Afrika en alles wat ik hiervoor moet doen. Visum, inentingen, pillen, kleding, wauw. Nog net iets meer voorbereidingen dan dat ik van te voren had gedacht.

Om te beginnen met het Visum. Er wordt toch altijd gewaarschuwd dat je je paspoort nooit moet afgeven? Op het moment dat je naar Malawi gaat veranderen deze regels blijkbaar. Een heel eng idee: Ik heb mijn paspoort opgestuurd naar België! Dit had ik niet perse hoeven doen: de andere optie was op het vliegveld in Malawi mijn Visum regelen. Maarja, zie je het al voor je? Mag je het land opeens niet in! Dan toch maar opsturen. Nu is het afwachten of en wanneer ik mijn paspoort weer terugkrijg (oei).

Bij het kiezen van mijn zorgverzekering afgelopen december heb ik er eentje gekozen waarbij je geen vrije zorgkeuze hebt. Het Groene Hart Ziekenhuis stond ertussen, dus prima! Nu zorgt dat echter toch wel voor wat meer uitzoekwerk. Terwijl ik dat aan het doen ben, kom ik erachter dat met goed zoeken, ik behoorlijk veel vergoed krijg. Ik moet dan wel een recept van de huisarts hebben voor Malaria pillen en naar de GGD in Amsterdam, maar agh. Dan scheelt het als je vriendje daar woont! Het kost wel tijd, maar toch is het ook wel leuk. Misschien helpt het dat ik wel van regelen houd....

En dan kleding. Ik wist niet dat er zoveel adviezen over kleding kunnen zijn! Niet korter dan je knie, lichte kleuren, geïmpregneerd tegen muggen, combinatie van verschillende materialen.... Tja.... Moeilijk.... Dan zijn connecties wel handig! Van een vriendin kan ik al een afritsbroek lenen, een ander werkt in de Vrijbuiter, dus heeft daar al navraag gedaan. Een derde is al eens in Afrika geweest en had het over Harem broeken. Best handig! Ik denk dat ik tot mijn vertrek bezig ga blijven met dit onderwerp en dan hopen dat alle kleding een beetje een goede keuze was.

Als laatst is het echt leuk om de reacties van mensen te horen op je plannen. Opeens krijg je allerlei reisverhalen te horen, zowel over Afrika als over andere continenten. Mensen die ook hun paspoort hebben opgestuurd voor China waarbij dat helemaal goed ging. Of anderen die met veel enthousiasme opzoek gaan naar (overtollige) Engelse boeken op basisscholen. Erg leuk die betrokkenheid!

Ik ben zeer benieuwd en heb er heel veel zin in! Nog 43 dagen, 6,14 weken, 1,40 maanden of 0,12 jaar te gaan voordat ik in het vliegtuig zit richting Malawi.

Nu door met het normale (Nederlandse) leven: Sporten en werken. Doeidoei!

Reacties

Reacties

Ton (die pappa)

Jen ik blijft het omzettend knap vinden. Helemaal in je uppie naar een vreemd land, vreemde mensen en ook nog nieuw werk... heel veel sterkte en leerzame momenten maar vooral veel plezier.

Mam Mariska

Ik was in het begin niet blij met je plannen, dat weet je, maar je zei mam, ik snap je zorgen, maar ik zou heel graag willen dat je me steunt.
Slimme meid.
En ik vind het stoer. Ik ben trots op je! (en dat zeg ik veel te weinig)

Opa

Wat een avontuur, zo een andere wereld. Je zal het ervaren of dat je op een andere planeet bent geland. Ben dan ook heel nieuwsgierig naar je verhalen. Lieve Jennifer zorg goed voor jezelf.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Doingoood